Op deze pagina spreken de coureurs over zichzelf, hun machines, de concurrenten, of ze nog vreemdgaan met de pitspoezen.. en alles waar de Privé niet over schrijft... nou dat..
Tech-3 Yamaha technicus Guy Coulon: "James Toseland is een snelle leerling!"

Tweevoudig wereldkampioen Superbikes James Toseland baarde gelijk opzien bij zijn MotoGP debuut op Qatar met zijn agressieve en intelligente manier van rijden. Zijn chef-monteur Guy Coulon merkte dat hij alles snel onder de knie kreeg: "James is zeer intelligent en benadert zijn taak zeer behoedzaam, hij is op de motor gestapt en probeerde te begrijpen hoe hij sturen moest en hoe hij zich verbeteren kon."... lees meer>>
26 maart 2008
Superbike coureur Chris Vermeulen staat te trappelen om de Honda RC211V te testen

Na afloop van het succesvolle 2004 seizoen, waarin hij 4 races - waarvan o.a.1 in Assen, had gewonnen en in zijn debuutjaar als 4e in de eindrangschikking eindigde, kreeg Chris Vermeulen van Honda een uitnodiging om de RC211V te testen op de baan van Jerez. Wegens blessureleed ging dit even niet door, maar Vermeulen laat weten dat hij in 2005 een nieuwe kans krijgt, per e-mail reageerde hij op onze vragen hoe het met hem is. lees meer>>
19 november
Troy Bayliss vreest dat Ducati op zoek is naar iemand om hem te vervangen

De positie van de oud Superbikewereldkampioen van 2001.bij Ducati is wankel. Bayliss is in 6 van de eerste 12 races strijdend ten val gekomen, volgens hem gewoon omdat hij alles wil geven. Hij wordt echter belemmerd door de beperkingen van de Desmosedici GP4, de machine is volgens hem nu geen winnaar. De druk van de sponsoren (lees Marlboro) om te presteren is groot, Ducati zou al op zoek zijn naar een vervanger voor hem. lees meer>>
29 september
Nicky Hayden wil Moto GP wereldkampioen 2004 worden

Nicky Hayden wordt door velen getipt als een toekomstig wereldkampioen in de Moto GP klasse, sommigen geloven zelfs dat hij daar in 2004 al toe in staat is. Met snelste tijden op Sepang en Valencia wil hij eerst laten zien wie nr.1 bij Honda is. lees meer>>
23 maart
Neil Hodgson moet nog wennen aan zijn Moto GP machine.

De Superbike wereldkampioen van 2003 rijdt in het team van Luis d'Antin samen met teamgenoot Ruben Xaus op de machines die afgelopen seizoen door Capirossi en Bayliss werden bereden, hij moet nog even wennen aan de machine. lees meer>>
26-12-2003
Sete Gibernau maakt zich klaar voor het duel met Rossi in Donington.

De Catalaan realiseert zich dat hij er nog nooit zo goed voor heeft gestaan als dit jaar. Hij weet dat hij een uitgelezen kans op de titel heeft en beseft zich maar al te goed dat hij daarvoor hard moet werken. lees meer>>
09-07-2003
Is er sprake van een crisis bij het Kawasaki Moto GP team?

Het gaat nog niet geweldig met het Kawasaki MotoGP project, teameigenaar Harald Eckl legt uit dat er met name aan de banden en het frame gewerkt moet worden, lees meer>>
09-07-2003

Jurgen legt uit waarom hij niet in de MotoGP rijdt.

Het afgelopen seizoen was frustrerend voor vd Goorbergh, Hij had zijn zinnen gezet op een overeenkomst met Suzuki waar hij aan het lijntje werd gehouden. Suzuki koos voor Hopkins, zien we hem nog als wild-card rijder met een M1 op Assen? lees meer>>

18-02-2003
Alex Barros wil wereldkampioen worden.

De Brazliaan heeft zich na zijn 4-takt debuut (en overwinning) met de Honda RC211V op Motegi nadrukkelijk in de kijker gereden. Van Honda kreeg hij echter te horen dat hij niet over absoluut topmateriaal kon beschikken, daarom besloot hij naar Yamaha te vertrekken. Sinds de eerste proefritten met de M1 maakt hij indruk, lees meer>>
30-01-2003
Jeremy McWilliams wacht in spanning af tot Proton viertakt klaar is

De Noord Ierse vechtjas geeft nooit op, in de voorlaatste race in Australië zette hij de KR3 tweetakt op de poleposition. Het komende seizoen komt zijn team ook met een V5 viertakt aan de start, de machine is echter nog niet klaar, lees meer>>
25-01-2003

Capirossi waarschuwt de concurrentie.

Wat voor oud teamgenoot Barros geldt is ook voor Capirossi van toepassing. Roodkapje koos voor Ducati, een goede keus lijkt het want met snelle tijden tijdens wintertests in Jerez en Phillip Island bewees de Desmosedici zijn vooruitgang, lees meer>>

19-01-2003
Biaggi spreekt over zijn eerste Honda ervaringen.

Hoewel geen 'officiële' fabrieksrijder voor HRC, en dus ook niet met het nieuwste materiaal rijdend, brengt Max Biaggi iedereen die dat wel is, incluis teamgenoot Tohru Ukawa, in verlegenheid met snelle tijden. Tijdens de eerste test in Sepang liet 'Max' zien dat hij de meeste geduchte Honda concurrent is voor aartsrivaal Rossi, lees meer>>
16-01-2003